| STAVEBNÉ
BYTOVÉ DRUŽSTVO LEVOČA, Novoveská cesta 37, 054 01 LEVOČA
IČO 00594523, Obch. reg. Okr. súdu Košice I, Oddiel Dr, Vložka
č.1330/V
REKLAMAČNÝ
PORIADOK
Stavebné
bytové družstvo Levoča, ďalej len „správca“ , ktorého právne postavenie je
zakotvené v § 8 zákona č. 182/1993 Z. z.
v znení neskorších predpisov, majúci v predmete podnikania alebo v
predmete činnosti správu domov, bytov
a nebytových priestorov a údržbu bytového fondu a nebytového
fondu, v súlade s
ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. v znení neskorších predpisov
o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona SNR č. 372/1991 Zb.
o priestupkoch, vydáva tento reklamačný poriadok:
Článok
I. Vymedzenie niektorých
pojmov 1.
Správcom sa rozumie Stavebné bytové družstvo Levoča, ktoré spotrebiteľovi
poskytuje
služby rozsahu uvedenom
v zákone č. 182/1993 Z.z. a v zmluve o výkone správy. 2.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá používa služby poskytované správcom pre
osobnú potrebu
alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, alebo právnická osoba, ktorá
používa služby
poskytované správcom pre svoju potrebu alebo pre potrebu svojich
členov. Spotrebiteľ
je v právnom vzťahu k správcovi najmä na základe zmluvy o výkone
správy, nájomnej zmluvy, zmluvy
o nájme nebytových priestorov a podobne. 3. Vybavením reklamácie je
ukončenie reklamačného konania v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. v znení neskorších
predpisov.
Článok
II. Právo na uplatnenie reklamácie Spotrebiteľ
je oprávnený uplatniť svoje výhrady a zodpovednosť za vadu služby (ďalej len „reklamácia“) voči
správcovi a) len v prípade, že považuje vyúčtovanie nákladov spojených
s užívaním bytu (ďalej len „vyúčtovanie“) za
nedostatočné, nesprávne alebo má k vyúčtovaniu iné výhrady vychádzajúce zo vzťahu
uvedeného v článku I. tohto reklamačného poriadku, a to do 30 dní
od doručenia
vyúčtovania, b) do 3 mesiacov pri opravách vykonaných v byte, nebytovom
priestore, alebo pri opravách
spoločných častí
a zariadení bytového domu.
Článok
III. Miesto uplatnenia reklamácie Spotrebiteľ
uplatňuje reklamáciu v sídle správcu. Pri písomnom podaní reklamácie, za deň
uplatnenia sa považuje deň jej
preukázateľného doručenia správcovi. Preukázateľným doručením je doručenie
prostredníctvom Slovenskej pošty a.s., doporučenou zásielkou do
vlastných rúk správcu, alebo osobným doručením so zápisom do knihy došlej pošty
a označením kópie reklamácie prezentačnou pečiatkou
správcu.
Článok
IV. Povinnosti správcu Správca
je povinný: a) vydať spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení písomnej
reklamácie, b) vybaviť reklamáciu obratom, v zásade do 7 pracovných dní,
najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie. Do
tej doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie reklamácie (napríklad
overenie funkčnosti vodomera alebo iného meradla), c) vydať písomný doklad
o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, d) viesť
evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánom dozoru
na nazretie.
Evidencia o reklamáciách obsahuje údaj o dátume uplatnenia
reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia
reklamácie, e) povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného
predpisu.
Článok
V Dôležitá informácia o uplatnení reklamácie. Spotrebiteľ
má, na základe §3 odsek 6) zákona č. 250/2007 – o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č.
372/1990 Zb. – o priestupkoch v znení neskorších predpisov a na
základe §11 zákona č. 391/2015 Z.z. – o alternatívnom riešení sporov,
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu u subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorými sú podľa §3 odsek
1) zákona č. 391/2015 Z.z. – o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov tieto subjekty
: 1. Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Bajkalská 27, P.O.BOX 12, 820 07
Bratislava, email:
ars@urso.gov.sk 2.
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb,
Továrenská 7,
P.O.BOX 40, 828 55 Bratislava 24, email: e-podatelna@teleoff.gov.sk 3.
Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, odbor
pre medzinárodné vzťahy a
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29,
827 99 Bratislava
27, email: ars@soi.sk,
adr@soi.sk 4.
Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad, Bajkalská 2335/3, 058 01
Poprad,
info@sospotrebitelov.sk 5.
OMBUDSPOTŇ
, združenie na ochranu práv spotrebiteľov, Šrobárova 2676/30, 058 01 Poprad, email:
helena.mezenska@ombudspot.sk“
Článok
VI. Umiestnenie reklamačného poriadku Reklamačný
poriadok v úplnom znení je umiestnený na oznamovacej tabuli nachádzajúcej sa
v miestnosti prístupu k pokladni, na prízemí v budove sídla správcu,
na adrese Novoveská cesta 37, 054 01 Levoča a na adrese :
www.sbd.vmnet.sk.
Článok
VII. Záverečné ustanovenie 1.
Reklamačný poriadok bol schválený predstavenstvom Stavebného bytového družstva
Levoča dňa
25.01.2017 a nadobudol účinnosť dňom 01.02.2017. 2. Dodatok č. 1
k Reklamačnému poriadku bol schválený predstavenstvom Stavebného bytového družstva Levoča dňa
25.04.2018 a nadobúda účinnosť 26.04.2018. 3. Tento reklamačný poriadok
môže byť zmenený len správcom.
V
Levoči, dňa 26.04.2018
Ľuboš
Kovalík v.r.
Jaroslav Kováč v.r. podpredseda predstavenstva
podpredseda predstavenstva
Aktuálna poloha strany: SBD Levoca-Dokumenty SBD-Reklamacny poriadok
Predchádzajúca strana: Prehlas. kandidáta Nasledujúca strana: Zmluva o vyk.správy
|